Dag 04 - Det här vill jag bli när jag blir stor

Dag 04 - Det här vill jag bli när jag blir stor

Så mycket jag vill göra när jag är "större". Men just nu så tänker jag på vad jag vill vara i livet när barnen är stora och klarar sig själva. Då vill ja bo i ett större hus och gärna någon prästgård eller herrgård. Där jag bor och även jobbar. Jag har min egna resturang som jag driver och lagar maten i. Mats (min sambo) ska ha sin firma kvar och men trappat ner och gör det han verkligen brinner för,  JAKTEN!  Han ska ha många hektar med skog. Han ska ha "gubbar" som kommer dit och betalat för att skjuta hans kronhjortar, vildsvin, älgar m.m.

Jag ska bara laga till vilt kött eller närproducerat kött och grönt efter vad säsongen har att erbjuda. Ska inte ha  lunch gäster eller så utan bara  konferenser eller besökare som har bokat tid för en mysig stund i en genuin miljö där mat av högsta kvalitet är viktigt!  Åh vad härligt det hade varit att kunna leva för denna dröm !

Om jag mot all förmodan inte kan uppnå denna dröm så vill jag väl ha det bra runt om kring mig, som ett vanligt svensson liv. Bra och snygg bil,  må bra, se bra ut, ha min PT,  ha ett fint hus med en fungerande trädgård, gifta mig, ha mysiga hemmakvällar med vänner, fortsätta laga god och miljövänlig mat, odla egna grönsaker, ha mina hundar, möjligtvis en häst, en ko (att mjölka och sedan slakta), en jet, höns och lite sånt. Kanske ta upp min ormuppfödning och tjäna en hacka på det.  Ha ett jobb där jag trivs med riktigt bra arbetskamrater ! Vet inte vad jag skulle vilja jobba med riktigt. Tror jag skulle passa som guide eller på 4H gård. Djur och människor är den bästa kombinationen. Eller öppna en resturang eller nattklubb. Nattklubben skulle heta Status och resturangen skulle heta något fint och inbjudande.  Något så eneklt som  "hem lagat" kanske.

Det var lite drömmar det vad jag ska göra när jag blir stor !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0