Dag 11 - En vanlig dag hemma hos mig

Dag 11 - En vanlig dag hemma hos mig


Ingen dag är den andra lik tycker jag men jag ska försöka.

runt 07:30 Klockan ringer eller mobilen ringer och jag blir "inringd" som vikarie någonsatns i kommunen, dax att gå upp. Går upp 50minuter innan jag börjar jobbet. Släpper ut hundarna så de får kissa det första jag gör, sen kissar jag och tvättar ansikte med några produkter. Ger hundarna mat. Nu klär jag mig. Det bästa med att gå upp naken är att man piggnar till ordentligt. Jag famlar runt och gör saker som jag inte vet vad jag gör. Sminkar mig om det behövs, äter sällan något. Dricker lite vatten.  Borstar tänderna. Färdig att dra till jobbet.

Brukar komma hem runt 12-16 beroende på var jag jobbar. Då släpper jag ut hundarna och börjar sedan att förbereda maten. Kanske tar en dusch, sitter en stund vid datorn, städar, tvättar, plockar ut hundarna, städar bilden, bäddar rent, händer in ren tvätt eller försöker ta hand om de husliga sysslorna. Lagar maten lagom till sambon kommer hem. Brukar laga något rejält och nyttigt, äter tillsammans. Sen kan det vara så att jag åker iväg igen och jobbar beroende på vilken dag det är.  Brukar jobba kväll  tre dagar i veckan på ett ungefär.

Är hemma igen runt 20:00-22:00 då tar jag det bara lungt, matar hundarna, tar bort sminket, tvättar ansiktet, borstar tänderna,  kollar vad vi ska äta dagen där på och tar fram något som ska tinas över natten om det behövs. Sätter mig en stund i soffan och varvar ner. Går och lägger mig tidigt runt 21-22. Läser, ser på TV eller målar innan jag somnar runt 22-24.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0