första uppdraget

Dag 01 -  Presentation av mig själv (i nuet)
Dag 02 - Min första kärlek
Dag 03 - Mina föräldrar
Dag 04 - Det här vill jag bli när jag blir stor
Dag 05 - Om det här vore min sista dag
Dag 06 - Vänner
Dag 07 - Favoritsaker
Dag 08 - Min tro eller livsfilosofi
Dag 09 - Mina syskon
Dag 10 - 10 saker du inte vet om mig
Dag 11 - En vanlig dag hemma hos mig
Dag 12 - Dåliga vanor och laster
Dag 13 - Mina drömmar
Dag 14 - Första kyssen
Dag 15 - Barndomsminne
Dag 16 - Ett pinsamt ögonblick
Dag 17 - Detta ångrar jag
Dag 18 - Mina dåliga sidor
Dag 19 - Mitt hem
Dag 20 - Det här är jag bra på
Dag 21 - Mina rädslor
Dag 22 - Min favoritplats
Dag 23 - Saker jag saknar
Dag 24 - Vad är kärlek?


Presentation av mig själv

I nuet
Jag är en helt vanlig kvinna som är 21 år som det ser ut på utsidan, sen är väl alla unik på insdidan.
Jag bor  just nu på en minder gård mellan Hjo och Tidaholm i västra götaland med ändå i Skaraborg som det kallas. Här har jag bott i snart fyra år. Jag har en sambo smóm jag snart varit ihop med i fyra år och vi har två hundar ihop, två bilar, en dubbelsäng, krukväxter, dammsugare och allt annat som sambo livet hör till.



Ladugården och huset (bild från 2008)

Jag arbetar just nu som Fritidsledare i en närliggande by, med andra ord tillbringr jag många timmar i grundskolan. Jag står även som vikarie i Hjo kommun som vårdbiträde, personlig assistent, dagis, jobbar både natt som dag om det behövs, ett roligt oc omväxlande jobb helt enkelt som jag trivs med.

På fritiden så tycker jag om att laga god mat, gärna husmankost, gärna ekologiskt, gärna närproducerat, och helst laga mat från grunden. Alltså baka mitt egna bröd, ska inom en snar framtid göra egen korv av djur som "vi" själva har avlivat och slaktat. Bra mat är livet. Jag rider när jag rider om jag får några timmar över hos en kompis hästar och tar även några pass på ridskola, jag har nu ridit i 12år och tävlat lite grand. Har inte så jätte stort behov att umgås med vänner så ofta utan tar kontakt när det faller mig in. 


Godmat och busridning i skogen är vad jag tycker om att göra på fritiden.

Då tid i korthet.
Jag är uppväxt på en liten ö mitt i havet. Jag hade vänner med även mågna fiender som var elak mot mig så fort de fick chansen. Jag var mobbad i tio år av  min skolgång. Tog färja för att  komma till skolan och beslutade mig fort att flytta därifrån så snabbt som möjligt. Sagt blev gjort och jag flyttade till Töreboda mitt i landet och lästa på gymnasiet till djurskötare. Den bästa tiden i mitt liv och jag träffade snabbt kärleken. Jag skaffade mig även en hundvalp och ett intresse för att festa ofta och mycket.  Min hund är mitt allt och älskar honom sååå mycket.


Min hund smoothie tycker också om att segla.

Att byta miljö, samt att göra en ny start där ingen vet vem du är, är det bästa jag har gjort. Skolgången gick för det mesta bra, men kriser drabbar ju alla och jag blev depprimerad en period och hade självmordstankar. Jag skar mig i handlederna och skolkade från skolan ett tag. Allt gick över styr och skolan ville inte ha kvar mig för deras och min säkerhet. Efter några svängar fram och tillbaka till BUP, bland doktorer, psykologer och massvis med tabletter där några månader av mitt liv som jag knappt minns för jag var så hög på tabletter.

Min pojkvän fick mig på andra tankar och fick mitt liv tillbaka. Hade några återfall såklart, men med många psykologsamtal, kontroller och tabletter blev allt bättre, till slut. Är idag helt frisk.  Ärren på mina armar kommer alltid finnas kvar men det är ju bara ärr, glad att jag finns i livet.


Har även seglat en del i mitt liv,  ocktemistjolle, segelbåt och skuta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0