16grader inomhus

det blåser så mycket ute att det vara viner i knutarna på huset. Har just lagat mat, det blev köttfärspaj med älgfärs i såklart !  Nu är u frysen full av bå de vildsvin, lamm och älg, kan jag vara lyckligare med så underbart kött. Magert, naturligt och  värdigt, så som jag måste ha det. Själv avliviat (typ), hemma slaktat och fraktat hit det själv.

Men nu tillbaka till vädret, har det mycket kallt inomhus, kanske bara 16 grader och  kan inte få det varmare heller just nu. Strömmen har brytits lite från och till under dagen och jag passade på att laga maten medans strömmen existerade. Har tänt lite ljus över hela huset så vi ser nästa gång det blir strömavbrott.

Undra hur mycket mer snö det ska komma? Vi har 60cm i terrängen nu, jätte mysigt verkligen. Men med tanke på att snön kan hålla enda fram till April alltså sex månder gör mig lite less.  Berättar lite mer om gårdagskvällen/natten senare.


Altanen har 60cm snö på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0