Snö på tapeten

Dåså. då var snön här igen, över mig.
Hua hua vad kallt det är i vinden. Var inte alls beredd på detta vill jag erkänna, har skrytit om att jag inte tror att snön kommer förens efter nyår och att det troligvis blir en vit jul, men ack så fel jag verkar ha.  Som vanligt är det så att jag bor i "byn som gud glömde" Här finns det ingen post eller någon som kör bort snön på vägen. Näe här får man vänja sig vid att det där man betalat till staten inte gäller oss som bor här. De hittar väl inte hit i allt det stora vita och tjocka snön.  Brevlådan gapar tom och väntar på att någon ska lägga i reklam i den. Vägen ser man inte längre och tror att man när som helst skulle kunna köra ner över jordens kant, men nu är det ju bevisat att jorden är rund som tur är.

Visst är det härligt med snö ändå, inte ett jäkla ljud som stör oss egentligen , ingen som kör förbi, fåglarna kvittrar inte längre osv. Bra omtäckt av snö, gärden och skog. Lungt och tyst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0