sömnlösa nätter.

Dagarna kletar ihop sig som negerbollar just nu och man vet inte om klockan är 05:00 på morgonen eller 17:00 på eftermiddagen. Jag jobbar, går som en zombie och gör allt på rutin. Fast det är ändå skönt att slippa ungarna en vecka och bara bry sig om de gamla, lugna, långsamma och tysta gammlingarna. Har varit och ridit och kom nyss hem. Har haft Lukas idag igen och vi hade en annan instuktör som kunde säga till mig hur jag kunde rida honom. Den stora starka hästen har jag inget att sätta emot. Men hon sa att jag skulle sitta på et visst sätt, och *vipps* så gick allt som en dans och jag kunde åka från stallat nöjd, nöjdare en på länge.

Sover så dåligt nu för tiden, vet inte vad det är. Så var det innan någon kom på den geniala idén att ändra klockan, redan då sov jag dåligt. Lagt av med att sova middag sedan  Mats sa till mig att jag inte är ett litet barn och bör klara av att jobba, komma hem, laga mat och göra det jag ska/bör göra utan att sova middag som en annan två åring. Så nu har jag växt ifrån mina  eftermiddags tupplurer. Ändå sover jag kasst, jobbat i helgen, både lördag och söndag och idag. Kan inte slappna av riktigt, somnar sent, vaknar mitt i  natten, vaken någon timme, vaknar klockan 05:30 på morgonen, kan inte somna om. Är trött nu men vet att det är lönlöst att lägga sig i sängen.

Får nog ta och beställa tid hos farbror doktorn igen och se om jag kan få tabletter, tråkigt nog funkar det bäst på mig. Jag har testat allt, mediterat, duschat, tagit en promenad, inte ätit försent, dricka kamomill te, läst böcker, löst korsord, inte sett på TV inte pratat problem, blivit masserad, blivit omfamnad, legat skavfötters, räknat får samt att räkna Mats allt skäggstrån men ändå har det inte funkat att somna.

En tablett 30 min sover en drömlös sömn i ca fyra timmar, sedan har tabletten ingen verkan. Tabletten heter imovane, zopikon eller theralen någon av dem hade jag blivit glad över om jag fick utskrivet. Annars orkar jag snart int jobba mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0