....

Igår blev det några timmar i Skövde först, träffade mamma och mormor. Vi tog och åt en bit mat i gamla rådhuset på torget sen gick jag och Mats vidare och tittade på kläder. Jag köpte mig bara två body butter på The body shop. Mats därimot la ut mer pengar, han hittade ett par jeans, en tröja, ett par skor och en jacka från Burberry för 5000kr !? Gud nåde honom om att skitar ner eller gör sönder den jackan så som han far runt och krälar på marken, eldar och härjar. Hela kalaset stannade på 10.000kr när han var klar.

Efter de åkte vi till Hjo för att äta på våran favorit resturang, Bryggan. Jag åt smörstekt rödningfile med rostade grönsaker och en  kall löjromssås. Mats tog en grillad oxfile med dess tillbehör. Ett glas vin till mig öl för han och som avslutning en Irisch coffeé.



Åkte hem och tog en snabbdusch, smorde inte kroppen med mitt nya body butter med apelsin doft. Sminkade mig åter igen, packade väskan och körde till Moholm till B och M där även N också var. Vi pratade, spelade spel och drack gott. Efter blivit lagom rund om fötterna begav jag mig till kojs. Somnade, vaknade, körde hem och nu sitter jag här.

Ser på film och bara har de gött, ska snart micra upp köttfärsås och spagetti som Mats gjorde till mig i fredas, kom hem och så hade han dukat fint, hällt upp vin, tänt ljus och lagt upp maten fint och köttfärsåsen var jätte god, nog den godaste  måltiden han har gjort under de åren vi har varit ihop.


Vi tröttnar visst aldrig på varandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0