Gemensamt konto !?

Ja de är lika farligt som de låter tror jag, men de var Mats nya och briljanta ide. Han vill ha delad ekonomi med mig. NEJ tänkte jag först det vill jag inte. Sedan tänkte jag JO de kanske hade varit bra, eller? Jag känner ju på det rent ekonomisk, vi går in i sambo lagen, nästa steg blir att gifta sig (GAAAHH!?) Allt som är mitt är hans (vilket vill säga lite bestick, kläder, köksbord samt blommor och krukor)  allt som är han är mitt (huset, bilarna, företaget, marken, dator och hans sprit), då tjänar jag ju på det !

Hoppas bara jag får handla de jag vill ändå, kläder, skor och skönhet tycker jag ju är jätte roligt att köpa och använda. Men han har nog  också något begär som jag kommer se på vårat gemensamma konto.
Vi kommer ha lån ihop, vi kommer spara ihop, vi kommer betala räkningar ihop för våra pengar.Undrar om detta kommer sluta väl?

In till banken och skriva på massor av papper snart då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0