Hyppolos <3

Hoppas på en avslappnad helg hemma på ön. Kommer åka sent, slutar inte jobber innan 20:00, hade varit bra om vi han med den första färjan som går 22:20 nästa färja går sedan 22:40. Sover inne i huset nu när vi har hundarna med oss, annars kunde vi sovit i Sjöboa och haft de huset för oss själva men compact living är ju också mysigt. Ostbricka, vin och en konjak hade inte suttit fel när vi kom hem, gärna lite varm konjak. Om jag får som jag vill ska jag gå  ut till vinkällaren och smaka utav mitt favorit vin.


En bild när de är riktigt mycket högvatten på Hyppeln, vattnet är över bryggan (bryggan syns ju inte) älskar sådana väderfenomen, MÄKTIGT!

Hyppelns hamn och färjeläge

Hyppelns hamn

Våran segelbåt med spinnakern uppe (ett segel alltså)

Våran lilla plutt färja som går till ön.

På lördag hoppas jag på fint och stabilt väder så vi kan åka ut på havet och lägga ut hummer tinor (eller hummerkuber som vi säger). Efter de blir de väl en låång promenad kring hela ön, kanske skulle passa på att vraka lite (göra fina fynd längs stand kanten) Alla tre hundarna kommer springa lösa och leka i havet, de kommer dra upp tång, hämta snäckskal, stenar och om de har riktigt tur så kommer de hitta en krabba att jaga efter.
Kommer nog bli en god lunch i form av fisk till mig och lamm till de andra. Skulle kunna tänka mig ett bastubad och sen springa ner till havet och doppa mig (om jag törs) mamma törs och pappa törs, de badar än.


Pappa mat när den är som bäst

Pappa mat när den är som bäst

Branäs 2010, lunch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0