fyra timmar kvar till servering

Jag ligger bra till i min matlagning :D Förrätten förbered, bara att göra våfflorna sedan, smeten är klar, räkröran är klar. Vildsvins ribbsen är kokta och ligger nu i hemmagjord mareinad väntan på att åka in iugnen, rotfruktgratängen är inte gjord en, de är bara för att potatisen ska få en fin färg (när potatis ligger några timmar utan att lagas så blir den grå). Röbetorna är kokta och skalade så de ska bara rostats sedan. Glassen är klar, hallonsåsen av hallon jag plockat gjorde jag klar i går, bara bananerna sedan som ska göras färdiga. Jag har städat de sista så nu är de bara att vänta.  Så roligt detta ska bli, hoppas bara att jag inte tagit ut svängarna för mycket och att de inte smakar pyton.

Har lekt lite med katten och befinner mig nu i sängen och vilar med vovvsingarna. Klockan 19 ikväll ska maten serveras, ska ta bilder på middagen och maträtterna.


Jag och Öskan innan matlagningen.


Nu är jag färdig med de jag kan vara färdig med.

Hundduon ute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0