Jag är imot och för mig själv samtidigt

Jag vill bara äta de köttet vi själva avlivar eller producerar men samtidigt köper jag arlas mjölk.

Jag vill handla så ekologiskt och närproducerat som möjligt men samtidigt köpper jag dyra märkeskläder som är sydda i Kina.

Jag vill äta varierat och sunt men samtidigt växer de inga tomater i sverige på vintern.

Jag vill vara miljövänlig men samtidigt bor jag ute på landet och måste ta bilen.

Jag vill jobba nära människor och djur men jag hatar fasta arbetstider.

Jag vill dricka alkohol ibland men doktorn säger att de är farligt.

Jag vill betala skatt men bara de till rätt ändamål, samtidigt som de alltid kommer finnas snyltare i systemet.




Näe nu vill jag vara vegan en timma, jag ska leva på luft och kärlek.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0