Måndag 6 september

Ordet september gör mig lite rädd, de betyder att mörker och kyla står bakom dörren. De betyder samtidigt nystart och att mitt nya jobb börjar denna veckan, närmare bestämt imon ! Har en del frågor i mitt huvud som jag måste få svar på så imon ska jag skriva en del saker, rings runt till olika företag och föreningar samt skriva ett brev till föräldrar som kommer ha sina barn på fritidsklubben.

Ska jobba idag med på fritids till klockan 17:30 sen blir de bara att byta om på WC och ila iväg till ridklubben för ridningen börjar kl 18:30 och jag behöver säkert sadla innan. Hoppas faktiskt inte att jag får en ny häst idag igen. Utav alla tre lektioner jag har varit på (idag är den fjärde)  så har jag fått ny häst varje gång.  Alla andra har haft samma ?   Vet inte om jag ska se de på gott eller ont?

Sist red jag en privat häst Lukas, han hade aldrig gått med på en lektion innan. Men de gick ju bra, fast han eller jag, ja vet inte hade svårt för att göra en enkel halt?  Jag har lite bilder från förra gången jag tänkte dela med mig av. Vi övade markarbete med några bommar som höjdes succesivt. Hade väldigt svårt för att få denna f.d travaren som jag red i form.






Kameran och var rolig tyckte Lukas


Värmer upp hästarna ordentligt


Trav


Gallop

Ha ha snyggt, vi kom bra överens, nej inte alltid kanske

Han var pigg och framåt, väldigt stark och hård i munnen.
Solig kväll.

Sadla av sedan ut i hagen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0