Hat kärlek till en artist.

Visst kärlek är ett väldigt starkt ord, och jag är ju inte kär i någon artist. Men jag tycker det finns en artsit som gör väldigt bra låtar, fast det är ju inte hon som gör låtarna. Hon glider mest på ett bananskal och sjunger med sin pipiga röst som inte duger och sen får som mixtra om den. Detta säger jag inte av avundsjuka utan för jag tror att det är så, och att det tyvär är väldigt vanligt  bland många artister.

Här tycker jag det ser ut som "åh-nej-ännu-en-dag-på-jobbet-dagen" ser inte alls ut av att njuta inför sina fans. Tycker hon blir dåligare och dåligare på sina performence, tar ut dansstegen dåligt och inte fullt ut. Hon ser inte glad ut. Framförallt är det ytterst sällan man ser henne sjunga live, men det är klart, inte så lätt att låta som en dator.   Se på detta klippet som bara är en minut långt.
Sen har brittan sina ljusa stunder, det är ju trots allt bra låtar som säljer. Hon säljer.  Hennes videos är bra men lätt uttjatade. Jag kan ha lite vårt för när artisten ska visa sin fejja i varje sekund av videon, men smaken är ju olika.

Om man ska kalla sig artist så tycker jag en artist ska hålla vissa krav, som att kunna sjunga sina låtar live. Ta bort all dans och sånt om man inte klarar av det. Det är ju jobbigt att röra på sig och samtidigt sjunga. Jag ser hellre en vacker artist som sjunger vackert, än att se en performence med en som tror hon/han kan sjunga (när dom i själva verket mimar till det som kallar sin sång).
Några som jag skulle vilja kalla artister istället är: Rihanna, X-tina, Lady Gaga, Katy Perry om man ska dra några flickor.
Någrasom har bra performence  (men inte kan sjunga sina låtar live) är: Brittan,  Jennifer Lopez, Justin Timberlake har även hört att Enrique Eglesias ska sjunga väldigt falskt.
Men denna flicka kan sjunga och det bevisar hon är, inte alltid kanske det klaratse och renaste toner, med vad gör det när man försöker göra sitt bästa till 100%.  Hon rör sig inte jätta mycket men hon går runt och sjunger i sina skyhöga klackar. Ändå ett bra upptädande eftersom miljön runtomkring gjorde det så bra.
Hittade ingen så fort när jag skrev in "false voice", brittan kom upp med en gång. Men det är klart, denna vidoen ska man ha överseende med eftersom hon rör sig nästan hela tiden. Men usch vad förskräckligt det låter. Skulle inte göra det bättra själv men ändå. Ibland sjunger hon ju till sina konserter och i denna gör hon ju det, men det är play back som kommer ut till publiken, och tur är väl det.

Kommentarer
Postat av: Johanna

När du lägger in såna klipp, välj bredd 600 (har för mig att det är bredden på dina inlägg) så att hela klippet kommer med :)

2011-04-14 @ 16:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0