Lördag

Ny dag och nya löften som måste hållas. Jag lovade mig själv att tvätta samt städa bilen idag, det blev gjort !  Vi har gjort oss av med hunden som vi passade och han är åter igen hemma, denna gången gick de ju bra.  Har varit en sväng i Tidaholm och pantat två fulla sopsäckar med burkar och en back.  Massa pengar blev det för mig att handla för. Förstår inte att folk skäms för att panta burkar. Skulle det betyda att man ar fattig? Jag tycker mer det är en tjänst till miljön. Skulle köpa folköl till sambon det var det enda jag lovad honom dyrt och heligt att handla. Jag köptemig en blaska om graviditet m ed Ebba von Sydow på omslaget, bra att ha att läsa på inatt när jag jobbar (om jag får lite att göra vill säga).
Nu står köttfärslimpan i ugnen och den är fylld med gullök, kantareller och kål. Ska väl försöka sova någon timme för säkerthets skull. Längtar redan till morgonbitti när jag kommer hem och kryper ner i sängen brevid sambon och Lexi.
Sov gott ni andra.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0