*hick hick* säger lilla bebisen

De var värst hur mycket hicka man kan ha trots att man är så liten, och inte nog med det vad hårt man kan sparkas trots att man är så liten. Gör mycket ont när jag blir sparkad upp mot revbenen eller mot sidorna vi höften, olydiga lilla bebis.

Blev inringd imorse och jar jobbat sex timmar mitt på dagen, ska även jobba sju timmar imon fast på fritids på skolan. Imon blir det middag på kvällen hemma hos svärmor och svärfar tillsammans med grötfolket (danskarna) som är här och jagar rådjursbock i denna veckan. De har fått sig två bockar vad jag vet, säkert några rävar också.  Jag kallar de grötfolket eftersom de pratar så grötigt och otydligt, trots att jag lär mig deras språk lite mer efter varje år jag träffar dom.

Lördagen är bokat besök till Jönlöping för att leta efter en klänning som  ser någelunda pråper ut till min kurviga kroppshydda. Blir eventuellt en övernattning i Habo också.

Som det ser ut nu just idag så ska jag gå till vila strax, sovit väldigt dåligt inatt för att klaga lite till så får jag ont i höfterna av att ligga på sidan en hel natt och att sova på rygg har jag aldrig upplevt eftersom jag inte kan somna på rygg men verkar inte ha något annat val en att lära mig.  Mats skulle ju stigit upp 02:30 för att bege sig till skogen, efter 15 alarm och en Mats som bara vevade med armarna i sömnen och stängde av alarm efter alarm låg jag vaken och undrade när han skulle vakan och märka att han hade försovit sig. Jag väcker honom då inte, lite eget ansvar är han väl tvungen att ha.

Mikael skulle kanske komma förbi en stund sen, isf ska vi se på en film och snaska på något gott. Om inte Mikael kommer så ska jag nog själv sätta på en film senare, snaska på något gott tillsammans med Lexi och gå och lägga mig mycket tidigt, kanske redan vid åtta. Mats skulle nog komma hem runt 23-24 tiden inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0