Välkomna alla

välkomna alla nya läsare, kul att så många hittat in.
Ingen blir gladare en jag för alla kommentarer, hoppas ni hittar någon intressant i mig och i det ni läser.
Jag tänkte göra en lättare  presentation av mig igen.

Malin heter jag och är  född 1989, bor tillsamans med min pojkvän sedan 5 år tillbaka,
Nyåret 2011-2012 firar vi sex år tillsammans. Min sambo Mats är 27år alltså fem år äldre en mig och han driver ett eget företag.
Jag växte upp på en Ö mitt i havet utanför Göteborg där det bor lite under 200 människor året runt. Jag har en mamma, en pappa och två äldre syskon. Jag har alltid tyckt om djur och har under hela mitt liv haft hund, har även haft lite andra smådjur som marsvin, ormar och möss. Har ridit under större del av mitt liv och tävlat lite, aldrig ägt någon egen häst.
Det som varit mer eller mindre jobbigt i mitt liv och speglar sig en del utav den jag är idag är nog att jag var mobbad under hela tiden i grundskolan. Vilket innebar att jag hade svårt att "hitta" vänner i skolan eftersom jag inte litade på någon och trodde att alla ville mig illa eller göra narr av mig.
I gymnasiet valde jag att flytta hemifrån, långt hemifrån. Ända från Hyppeln till Töreboda, ca 30mil.  Inget jag ångrar och kommer aldrig ångra, roligare tid får man leta efter i livet.  Jag fick massor av vänner, killar blev kära i mig, jag fick vara med djur 24/7 om jag ville och allt var bara roligt.

När jag var 16år började jag skada mig själv genom att skära mig i armanrna. Jag blev deppriemerad och struntade i skolan, gick på lyckopiller, lugnande och sömntabletter, hade kontakt med både psykolog och doktor.  Under den tiden förstod jag också mycket hur av min omgivning brydde sig om mig och jag förstår idag hur lätt ett missbruk kan bildas och hur det  drabbar hela ens omgivning.  Man kan väl säga att det var min sambo som fick mig tillbaka till det glada livet.

Jag och min sambo har upplevt både sorg, glädje, kris, bråk, resor och massa glädje innan vi bestämde oss för att "ett barn hade väl varit trevligt" och så blev det. Den 14 oktober, en kall och stjärnklar natt föddes våran dotter, en dag förre BF,  50 timmar efter vatten avgång, 10 timmars värkarbete, två timmar på sjukhus, 40minuter i förlossningsalen. Vårat liv förändrades.  Efter en toppen graviditet med inga som helst komplikationer,  en supersnabb lätt liten förlossning utan smärtlindring fick vi en fantastik liten dotter, Viola !
De viktigaste vi har.

Kommentarer
Postat av: Sara

Trevlig blogg. Hitta dig oxå på familjeliv. Kul med nån som har barn i ungefär samma ålder! Mvh Sara

2011-12-06 @ 13:03:12
URL: http://jespersmammasara.blogspot.com/
Postat av: Emma

Är dålig på att kommentera, men följer din blogg eftersom vi har barn som är ungefär lila gamla!



kram Emma

2011-12-07 @ 15:31:37
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0