Monotona liv

Och var i H*lvete är MITT bredband ! ?  Det ska väl inte ta en månad (snart över en månad) sedan man beställde det tills man får det, inte av en jätte som Telia iaf.  Jag som inte är en sådan person som ringer och kollar vart det är någonstans heller, jag blir bara arg och upprörd av att prata i tele med övertrevliga försäljare. Och om jag skulle skriva och gasta så hjälper ju inte det, det är ju inte telefonistens fel.
Nu ska jag öva lite gitarr, är dessytom dödstrött redan av att jobba dessa  hackiga tider jag fått denna veckan, jag som trodde det skulle bli en lugn och skön vecka.   Jobba två timmar, ledig 1-2 timmar sedan jobba 2-4 timmar sedan lediga en timme, jobba 3,5 timmar osv.
Längtar att få komma bort, tur att vi bokat skidresan så jag har något att se fram emot, alltting verkar så långt borta från roligt i vardagen.
Komma hem, hämta posten, leka med hundar, hänga tvätt, tvätta, plocka ut diskmaskin, laga mat, äta, diska, plocka saker i hemmet som hamnat fel, vika tvätt. Allt går bara runt och är väldigt monotomt, har på sätt och vis valt det själv då jag inte betalar några räkningar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0