Det brinner

Vad tiden går fort !  Veckorna bara flyger fram, varför då? Natten har varit lång, sover dåligt när det är fullmåne och hade en vaken timme mellan 03 och 04.
Dessutom så hade vi våran första eldsvåda här inne i huset igår, i ugnen av alla ställen. När jag skulle göra pizzan så hettade jag upp ugnen till 250grader och rätt som det var sa det bara "shlovs"  och det brann inne ugnen. "Mats jag tror det brinner hära!"  Det var lite olja som låg på ugnens botten som hade fattat eld, så kan det gå. Men nu fick vi ha en brandövning. Det första jag slängde ut var hundarna, sen fick vi vädra ganska länge. 
Efter brandövningen fick vi äta våran mat och vovvarna somna i soffan helt oberörda. Jobbar hela dagen idag, enda fram till klockan 20:00 ikväll.  SÅ jag skriver nog mer imorgon.
Får nog inte se min sambo förens imon heller, han ska ut och jaga vildsvin ikväll nu när det är så mycket mån ljus. Hoppas han skjuter ett, fast samtidigt vet jag inte vart vi ska frysa ner det. Frysen är full proppad med Älg, rådjur, vildsvin, lamm och gris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0