Ingen mobil

Fy vad jag drömt läskigt inatt, värsta gisslan dramat. Tänka sig att Saddam Hussein kom enda till Hyppeln för att kidnappa mig, och sen visste jag inte att polisen kunde komma på 30sek från stan till ön.  När jag ringde polisen ( i drömmen) så var de först tveksamma om de skulle skicka en bil till mig, de sa att det inte finns någon direkt hotbild  utan att Saddam bara var sugen på kaffe och en finskpinne (kaka).

Jag har tänkt på detta. Tänk om man ringer till polisen och är jätte rädd för att man känner sig hotad och sen så väljer de att det kanske inte är allvarligt nog för att komma. Det är ändå samhällets största säkerhet, polisen.

Nog om det, ska iväg och jobba några timmar. Har just ätit en sån där smörgås som är jätte grov, mörkbrunt bröd med hela korn i som bara växer sådär obehagligt i munnen när man tuggar. Försöker lära mig att skippa smöret också, vilket jag fick ångra. Men det ska ju vara nyttigt sägs det.

Har ingen mobil så ni får skicka brev på posten om ni vill något, skriv något här eller nå mig på FB.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0