rubrik

Förkyldningen är nu över, men mitt humör ligger på noll.  Allt är så tråkigt och vardag. Många är lediga, jag har en ledig dag idag. Jag vill åka bort, igen. Vill ha sommar, vill att allt ska vara lättare. Lättarre att göra, lättare att tänka, lättare att springa, lättare att röra sig, lättare att andas utan att ta risken att kvävas av att en snöflinga fastnar i halsen och kväver mig.

Imon åker gubben iväg, igen.  Till ett annat land, söder ut, nämligen danmark. I oktober var han i Tyskland med jobbet, i Mars var han i Mora på affärs resa, i Januari var han i STHLM på mässa. Jag lnskar att jag också fick göra något, att få betlat för att åka och dricka vin och se intresserad ut. 

Jag får jobba varenda fredag kväll till nio istället, ställa upp för andra, ställa upp för samhället. Kan inte åka och hälsa på någon på helgerna länge, för långt att åka, för ont om tid.

De håller inte längre, går inte åt rätt håll alls. Det är inte alltid lätt att sträva efter en sak helt ensam, jag är den enda som drar i tampen åt det hållet vi vill. Sanden rinner ur, den som vi skulle spara och göra något av.


Hur länge behöver man sova, hur lite kan man jobba, hur mycket kan man slösa bort sin tid framför datorn?

Nej tyvär läsare, men det är inte min dag idag, och man får ha sånna dagar.


På hyppeln

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0