100dagar kvar till beräknad förlossning

Ja jösses nu går det ner på två siffrigt, från början var det 280dagar.  64% av min graviditet har gått, 25 fulla veckor och har 14 veckor kvar till förlossning. Magen börjar bli lite i vägen, framförallt när jag böjer mig framåt något som tar emot lixom.  Jag förösker regristrera så mycket som möjligt som när barnet är vaket, jag tror jag får mig en spark runt var tredje timma eller att jag känner att bebisen varit stilla länge och efter ett tag rör på sig. Ja ungefär var tredje timma. Jag har allt oftare halsbränna iaf varje dag känner jag hur det obehagligt bränner nere i helsen. Jag frsöker röra på mig varje dag med promenader, fast om jag jobbar tycker jag den motionen jag får då duger för dagen. Jag äter det jag känner för och jag måste erkänna att sötsuget har blivit starkt det senaste. Jag försöker att hejda mig och har sällan godis hemma. Äter lite men ofta, försöker äta mycket frukt vilket jag också tycker är jätte gott.

Tur att det är sommar, för jag har problem att ha mina gamla kläder och varit tvungen att köpa lite nytt med resår i midjan, mycket resår!   Några större linnen och tröjor i storlek Large men de är snygga och jag har handlat allt på rean så speciellt dyrt blev det inte heller. Vill inte töja ut mina gamla toppar, vill fortsätta andvända dem efter graviditeten.


100 dagar kvar tills den lill* anländer
Jag har passerat 180dagar av 280dagar
Det har gått 64.3% av min graviditet 
Jag är i vecka 26
Jag är i sjätte månaden


Kommentarer
Postat av: Elin - Blivande Mamma.

Åh, du ligger en dag efter mig :)

Har 99 dagar kvar idag!

2011-07-07 @ 12:39:28
URL: http://elinpantsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0