Det är ju lite olika vad man prioriterar här i världen

Jag skulle ju kunnat varit singel, ogravid, inte haft något körkot, ingen bil att lägga pengar på. Jag kunde bott i lägenhet, jag kunde jobbat centralt på en restrurang eller nåt kanske. Jag hade säkerligen varit ute mycket på krogen och följt med i svängarna. Jah hade orkat vara uppe och fest till klockan sju på morgonen. Mycket av min inkomst skulle hamna på kläder, smink och krogbesök. Jag reser utomlands till något turist ställe som utlovar party 24/7, Jag dricker drinkar klockan åtta på morgonen och spanar in offer på stranden som man ska ragga upp senare på kvällen. Jag gör allt det där man ska göra på turiskorten, få massage, åka jetski och självklart går in på det mest omtalade uteställena.  Jag äter ofta lunch ute och sitter på uteserveringen som har infravärme och en askkopp nära till hands. Såhär är det inte helt omöjligt att mitt liv hade sett ut om jag inte hade träffat somliga som jag träffat idag. Jag hade säkert varit lycklig  och nöjd med den jag är men jag är samtidigt glad över att jag istället...
Festligt i GBG på min 20års dag
Inför syrrans bröllopsfest 2009
....Istället prioriteras idag helt andra saker en mode och heta resor. Idag är jag inne på att köpa min tredje bil, jag tänker på att äta nyttigt och försöker strukturera upp vardagen och göra rätt för mig. Jag vill ha koll på allt ifrån min budget till att jag alltid har tvål, tvättmedel och ajax hemma, annars blir jag galen. Jag tycker om att ha rent och snyggt runtomkring mig vilket har kommit mer och mer de senaste åren. Jag är ute i skogen och plockar hallon, blåbär och svamp eftersom det både är gratismotion och för att det är viktigt för mig att veta var ifrån sakerna är som jag stoppar i munnen.  Jag har ett sparkonto, ska snart öppna ett bebiskonto till barnet, inga lån men det är bara en tidsfråga. Innehar ICAkort, körkort och bibliotekskort på flertal orter, jag kollar igenom reklamen och plocjar bort de vissna  blommorna i mina inne och ute krukor.  Jag stryker en del av min tvätt och använder helst miljövänliga produkter både till hem, mat och kropp. Jag reser, men bokar långt i förväg och kikar på olika allternativ, jag planerar var julen ska firas redan i juni och tycker om att skriva listor på saker som bahöver göras eller inhandlas. Jag har fast jobb och har fundering på att läsa vidare. Jag bor i ett hus på landet där vi reniverar allt efterhand och vi göra till 99% allt själva,
Idag är jag en gravid husmor istället

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0