god frukost tillsammans med nytt tak

Jobbar kväll idag så jag har dagen att tillbringa åt lite städ här hemma, men först en god frukost. Börjat handla hem frukostflingor i lösvikt, kan man plocka själv det man tycker är gott, framförallt nyttigt. Linfrön, pumpafrön, gojjibär, musli och flingor det är mina favoriter. Tar stora tillskott utav järn och magnesiym med just nu så kroppen är som den är. Tar magnesium för mina kramper som jag kan få i benen och i fötterna på nätterna och tar järn eftersom jag har eller snaare får järnbrist utan dem just nu, bebisen tar allt mitt järn.  Sen får man ju inte glömma folsyra också, fast det är inte lika viktigt nu som innan graviditeten.  Äter också massor av god frukt får fibrer, kalcium, antidoxidater, mineraler och vitaminer i mig.
Nog om mat. I helgen kanske det blir en tur till Smögen. Mamma och pappa ligger där med båten i helgen så om byggställningen till huset inte kommer så drar vi dit. Nästa vecka ska vi ju börja lägga nytt tak på huset, bort med det gammla och på med det nya. Förhoppningsvis kommer huset både bli snyggare och varmare i vinter, när taket är lagt ja då är det bara att spara ihop till de sista slantarna och sedan göra vårat sovrum. Ett nytt sovrum i ett nytt rum med ny säng och hela rubbet. Där kommer hela den lilla familjen sova skönt sen, kommer ha utsikt mot gårdsplanen också vilket känns tryggare. På bara tre månader nu har vi ordnat till det i tvättstugan och köpt ny tvättmaskin, fått en helt ny värmanläggning, gjort en helt ny hundgård, en  helt ny rabatt som blommar så fint, ny kaklat golv och vägg i pannrumsdelen där vi har diskho och snart tvättmaskin och sådant. Nästa vecka börjar vi lägga det nya taket, och sedan sovrummet i september, oktober kommer bebisen och sen är det nog annant småpyssel man kommer lägga energi på. Kul kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0