fjärde MVC besöket

MVC klockan 11, frissan klockan 12:30.  Jag tog blodprover, blodtryck, kissa i burk för att kolla om jag hade äggvita, mäte magen och till sist vägde mig. Mina blodprover visade inte så bra resultat och har nu stämpeln järnbrist, stackars mig och bebis.  Jag har ändå drucikt blutsaft som jag ska, nu får jag äta tabletter i stor dos flera ggr om dagen. Normalt järnvärde ligger på 120-170 jag låg nu på 100.  Blodtrycker var också lågt men jag har alltid haft lågt så det är normalt för lilla mig.  Bebisen hjärta slog jämt och bra och min livmoder mäter vi på  21cm.  Jag har gått uåå ett kilo sen sist jag var där och ligger nu på glada 62kg.  Har gått upp fem kilo allt som allt och gick upp det flesta kilona innan vecka 12.

Jag ville föra mina egna statistik eftersom jag tycker sånt är roligt så BM skrev ut min journal som jag ska fortsätta fylla i under besöken.
Blodtryck Vecka 12: 90/120 Vecka 24: 70/90
Hemoglobin (järnvärde) Vecka 12: 120 Vecka 18: 110 Vecka 24: 100
Vikt innan grav. ca 57kg Vecka 12: 59kg vecka 18: 61kg Vecka 24: 62kg
Bebis hjärtljud vecka 18: 148slag/minut vecka 24: 145 slag/minut
Livmoderns mått vecka 24: 21cm

Annars är jag väl frisk som en nötkärna, min kurva ligger lite under det normala i alla mått vi tar men den är ändå jämn och fin och följer min egna specifika kurva. BM tyckte också att jag hade en söt liten mage :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0