Söndagen 5 juni

Smoothie (pappa) och Håkan (valpen)  myser i kojen på morgonen
Åter en varm dag i Göteborg som jag för ovanlighetens skull vaknar upp i. På kajen utanför operan speinger en flok med Japaner och tar kort på allt oviktigt, tar till och med kort på mig i båten när jag står och duschar på segelbåtens badbrygga, aldrig får man vara ifred. Som föra gågnen jag sov på båten vid lilla bommen då vi vaknade av att det var flera stycken på båten. ja alltså små japaner fast japanerna trodde natruligvis inte att det låg någon och sov i båten. De hoppade runt på alla båtar och tog kort på varandra. Det var ett annorlunda sätt att vakna upp på.


Åter igen började dagen i bikiniväder och med en go dfrukost som bla. innehöll jordgubbar från gårdagen, färskt bröd och så mycket pålägg att man inte  vet vad man ska välja.  Solade en stund efter maten och sedan  var det dags för mor och far att segla vidare till Kallö-Knippla. De satte av mig på kajen, på andra sidan kajen hade räddningtjänsten full shå med ta upp något ur vattnet. Dehade både dykare och en bår som de fiskade med, jag gick dit för att se om jag såg något lik. De hade tänkt över kroppen med en filt och bogserade kroppen mot båren och de hade en kran som lygte upp båren.  Jag drog min egna slutsats att det vare en hoppare annars hade man nog kunnat läsa om det i tidningarna om det var ett mord eller nåt.
Hej då mamma och pappa

Mitt tåg gick inte förens två timmar senare så jag och Smoothie strosade runt i lite affärer och något av det bästa med Göteborg är att man får ha med  sig sin lilla jycke in i nästan alla affärer i hela Göteborg. Undantaget är pressbyrån, matvaru affärer  samt resturanger men det kan man ju förstå. Jag gick och växlad pengar till danska till våran resa  till Köpenhamn om två veckor,  sedan gick jag  till torget och handlade på mig några körsbär, gick in på The body shop och handlade några fotvårsprodukter och sen gick jag runt på HM och Indiska.

Jag och Smoothie fick som tur var en sittplats på tåget för det var proppfullt. Jag drack min loka och åt några körsbär, Småttan somnade i knät rätt fort. Jag var inne på Pressbyrån vid Centralstationen och köpt en Gravid tidning men först fick jag fråga ett par om de ville hålla i Smoothie under tiden. De ville dem, förutom att han först var lite osäker ifall jag skulle komma tillbaka och hämta hunden. Den tanken har jag aldrig tänkt att folk tror det. Jag har mer eller mindre varit väldigt rädd för att lämna min jycke hos okänsa händer men nu var det han som ifragasatte. Jag lämnade kvar min väska där som en försäkran om att jag kom tillbaka.
Småttan lite sovig på tåget hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0