barnsliga åsikter

Jag har kommit in ganska bra i min storlek nu. På torsdag ska jag till barnmorskan då ska hon mäta livmodern. Det ska bli spännande.  Jag har tre par byxor jag kommer i, fyra klänningar, massor av toppar och tröjor som jag nämligen kan knäppa, men istället knäpper jag dom inte. Han/hon sprattlar vilt där inne, men mest när jag ligger ner innan jag somnar men det gör inget för det är bara mysigt. Jag äter fortfarande det jag vill och känner ingen press med vad jag stoppar i mig, ingen är perfekt och livet är tufft, lika bra att lära sig från början. Min största last skulle väl vara brieost som det blir lite då och då, så gott ! Mögelost är också fantastiskt gott !


Skor därimot är ett problem, jag blir fort trött i fötterna och de är en aning svullna.  Om allt varit som det brukar hade jag skridit fram i högklacket sommarn ut men nu är fallet inte så. Dels känner jah mig för tung att bära mig i klackar för länge, dels så är fötterna för svullna att komma i klackarna  på ett skönt sätt. Net det är platta tråkskor som gäller, fast de är inte sköna de heller. Håller på och säljer ett fjärde par skor på tradera nu som jag omöjligt kan ha och jag vill inte ha dem i garderoben heller. Små man fantastiska problem man har.

Den stora frågan är när man ska börja inhandla saker, fortfarande inte köpt en enda grej till bebben, har bara köpt saker till mig. Frågan är om bebisar behöver allt som det står att de behöver i "detta-måste-din-bebis-ha-listan".  Jag önskade att jag kunde köpa allt efter behov sen istället. I praktiken behöver väl bara barnet mig, kläder, säng, filtar, täcken, blöjor och tvätt lappar. Vad är problemet?  Nuförtiden ska man ha walkie talkie till babyn, namnnappar och alla möjliga oljor och shampoos.

Tänk, när min mormor föddes fanns inget av det jag nämde men ändå påstår hon att hon hade en bra barndom. Tror inte matriella är det viktigaste även om det är lätt att tro det. Mormor kanske blev tvättad med kottar i rumpan när hon hade bajsat och inte har hon tagit skada utav det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0