Dåliga nyheter

Något som jag inte  ville skulle hända är att bli arnetslös månad innan  förlossning, men så kanske fallet blir :.(. Var och pratade med min chef i måndas då jag sa för första gången att jag var gravid, hon visste alltså inget innan om detta. Mitt jobb är ju ett slags projekt kan man säga där man söker pengar från staten, nu visste chefen inte om hon tyckte det var någon ide att söka projektet och bidraget ?  Men vadå, bara det finns en vikarie i ett år eller så så löser ju allt sig. Måste läsa på lite om uppsägningstid och sådant nu eftersom det självklart inte står något om detta  i mitt arbetsgivarintyg.  Har ju även en bra A-kassa som kan hjälpa mig ifall det blir en tvist, ingen vill väl betala ut lön till någon som jobbar.

Påtal om något annat så har jag sovit sååå gott inatt, inte nog med att jag bäddade sängen igår kväll med nystrukna säng kläder samt en helt nyinköpt lakan som täcker bägge våra sängar. Lakanet var så skönt och vinden blåser så hårt så det riktigt ruskar om huset vilket är så mysigt. Drömmer mig bort till mina unga år då jag bodde hemma på ön och det ofta blåste mycket och det skakade i huset och ven runt knutarna, då trivs jag allra bäst när jag ska sova.  Eller som när man är ute och seglar på sommaren och det regnar sådär skönt med båtdäcket och det tar upp alla andra ljud och man hör bara det kompakta regnet. Dröjer inte länge förens jag ska få sova i båten om två veckor ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0