Gränna

Kom till min mormor som bor i Habo, ca 8mil från där jag bor vid 10:30 tiden min mamma var ju också där. Jag fick frukost, visade fotona från ultraljudet och pratade.  Kom från Habo vid halv 12 efter att handlat på mig växter som jag ska sätta i stora krukor utomhus. Vi åkte en jätte liten smal vägg till Gränna, det skulle visst vara "gamla vägen" till Gränna Utsikt över vättern hela vägen och vi kom fram efter bara 45min resa.

Väl i Gränna åkte vi förts till gravarna där min morfars bror ligger begravd, morfars farfar och farmor ligger där och några till. Vi krattade gravarna, satte dit nya blommor och vattnade. Efter gravbesöket åkte vi in till Gränna i självaste byn, den är så mysig och pluttig. Polkagrisaffärer överallt, den ena försöker vara bättre en den andra men jag köpte polkagrisar där de hade vunnit VM i polkagrisbakning, jag skall ha det bästa!  Vi var inne i några andra affärer med både designkläder och heminredning. Jag hittade en jätte fin väska från Friis & Company och ett par örhängen köpte jag mig.

Efter att spenderat pengar så blev vi hungriga och skulle äta picknick i en hamn som ligger i Röttle som ligger några kilometer utanför Gränna, på vägen stannade vi till vid ett hus som mammas farmor och farfar bodde i när de levde.
Nere i Röttle hamn finns min morfar farmor och farfars gamla hus. Ett par ungdomar spelade musik via en bergsprängare det var mamma natruligtvis tvungen att göra ett slut på så vi fick lugn och ro.

Efter Gränna och Röttle besöket åkte vi till Jönköping och hälsade på min äldste kusin och hans familj. De åker till USA om en månad och ska bo där i ett år, jag fick massa bebiskläder och fick hälsa på deras minsting, Molly som bara är 10månader och ganska liten för sin ålder eftersom hon är föd sju veckor förtidigt.

mamma och mormor
Morfars farmor och farfar
jag och min 88åriga mormor
Polkagrisar
Polkagrisbagare
Mysiga butiker
ett retro café
picknicken i Röttle
Vättern mot visingsö, Hjo ligger nu på andra sidan sjön.
Mamma tog en bild på mig inne i vitsippeskogen. Synd att hon inte hade glasögonen på sig för då kanske bilden blivit skarp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0