"stormen"

Då var helgen över igen. Känns som det varit helg länge för min del har jag ju varit hemma i fyra månader och blivit bortskämd med de. Mats har jagat, jobbar, gjort storkok på älgköttgryta, bakat bröd, skrivit fakturer och varit allmänt duktig. De har snålblåst i träden men det är inget emot hur det blåser på Hyppeln och jag kan bli lätt irriterad när alla "oj herre jösses i hemmelns gud vad d et blåser i träden". Det är ju dessa förbannade träd som gör att de inte blåser så mycket som det borde göra. Näe, storm upplevs bäst på en ö där det inte finns något skyddsmur naturenskrafter, jag bara älskar oväder i alla dess former fast ändå på säker mark och på behörigt avstånd.

Den perfekta stormen ska riktigt skaka och slita i huset, de ska blåsa så mycket att man inte kan andas mot vinden utan mar får ta och gå med "ryggen först". En storm ska göra stora vågor med massa skumm. En storm ska dra upp med sig stora föremål upp från havet som sedan flyter i land. En storm brukar första göra så att det blir högvatten och en vinstilla dag innan stormn kommer in (lugnet före stormen).

Min stackars lilla pappa mår dock inte så bra och fick åka helikopter under lördagsnatten till sjukhuset och nu får vi bara hålla tummarna att han blir någelunda återställd, tankarna går till honom. Han får inte åka hem från sjukhuset än.
Violas morfar och min pappa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0