sex må bra tips när du har spädbarn

Ibland vill jag bara få ha min kropp för mig själv. Vill känna att ett toalettbesök är en av mina självklara rättigheter igen. Att min få känna att detta är "min stund" när jag äter. Att få sova en hel natt hade varit gudomligt och jag skulle kunna leva på det i flera dagar.

De flesta stunder med Viola är fantastisk, delar nu med mig av några saker jag mår bättre av som jag märkt av de få dagarna jag haft min lilla underbaring.

  • Promenader, inte nog med att det är bra att komma ut både för mig och viola, jag känner mig piggare, nyttigare och gladare. Eller någon annan aktivitet.
  • Äta när man vill. Det är viktigt att äta när man ammar eftersom att du förbränner 500kalorier mer en vanligt plus att många nätter kan vara jobbiga. Jag råder dig också till att prova er fram vad du kan äta, det sägs att kaffe, the, skaldjur, kiwi, apelsin, alkohol, choklad och mjölkprodukter är något ammande barn kan vara känsliga mot, inget vad jag har märkt på lilla Viola.
  • Unna dig egentid, varje dag! Min morgon och kvälls rutiner vad det gäller hår och hudrengöring.  Det är min lilla egen tid jag unnar mig tio minuter lyx. Hitta dina egna tio minuter lyx, det kan vara vad som helst läsa, facebook, gå ut med hunden, duscha,  mysa med pojkvännen, prata i telefon eller något helt annat.
  • Gör dig fin.  Eller snygg som jag kallar det. Visst är det skönt att dra runt i mjukiskläder hemma, men kanske inte sju dagar i veckan, gör dig lite extra snygg en gång i veckan det räcker med att du tar på sig "vanliga kläder" eller kletar på dig mascara. Glöm inte bort vem du var innan du blev mamma.
  • Prata med någon "vuxen" varje dag. Jag blir iaf. galen om inte jag får prata med någon under dagen, prata vuxenspråk och om vuxna grejer, att prata bebisspråk hela dagarna gör mig rädd att jag kommer prata så som jag pratar mot en bebis snart också pratar så till vuxna. Kan vara skönt att bara få lufta lungorna bara och prata om vädret eller vad som helst, något annat en vad som bara berör detta lilla livet du just fått.
  • Sol, sol är jätte viktigt för mig iallfall, få känna att det är DAG, dessutom har solljuset vitaminer, och utan soljus "värkar" heller inte alla vitaminer som du fått idag, solen är livsviktigt, varje dag. Även bra för bebisen med lite solljus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0