11 dagar kvar till BF

Sådär ja, en dag till gått till historien och jag siktar bara mot framtiden.
Var och handlade igår efter besöket hos Barnmorskan, det blev en ny film som jag låg och kikade på inatt eftersom den lill*  inte ville sova så fick jag också vackert vara vaken. Förutom en film inhadlades det förstås lite mat ochjag blev otroligt sugen på korv med bröd och alla dess tillbehör. Tråkigt nog har köttindustrin fortfarande inte kommit på hur de gör ekologisk korv ?!  Så att det blev ingen korv mer bröd, för om jag ska  sätta tänderna i något äckligt kött från köttmarknaden måste de åtminstonde haft ett relatvit rättvist liv, alltså svenskt och  KRAV"odlat".  Jag fick iaf köpt mig KRAV köttbullar till ett reducerat pris eftersom bästföredatumet närmade sig, den hamnade direkt ner i frysen när jag kom hem.

Ajsing bajsing vad ont jag har i min rygg, höfter och mage, vet inte om jag ska sitta, ligga eller stå. Fick den längsta massagen på mannaminne utav min sambo igår kväll iaf. Han  gav både hjärta och själ för att min värk skulle flyga och fara någon annanstans och jag tror till och med jag tyckte höra honom läsa upp en trollramsa. Idag ska jag upp till vinden och se om han har någon svart bok om trolldom, för de brukar ligga på vinden i  ett knyte, så är de iaf i "Häx" böckerna från Maj Bylock.

När jag kom hem efter allt som jag gjorde i  Hjo så packade jag ur bilen vilken resulterade till att jag bar aldelles för mycket tunga saker samtidigt och fick foglossning och tappade äggen i marken, åh nej. Jag började gråta av att förlorat fem ägg av tolv och Mats lovade mig att han skulle använda de spruckna äggen och göra nåt gott till mig. Han fick nu ställa sig vid spisen och laga fläsk med brunabönor till middag.  Jag satt och lipade över äggen när jag tittade på när han lagade maten och jag kunde inte låta bli att lägga näsan i blöt och ibland påpeka hur han skulle göra för att göra maten  mer effektiv. Ja men det finns inget värre en folk som låter potatisen koka upp medans man står och glor på den, jag påpekade då att han kunde plocka ur diskmaskinen samtidigt som han väntade, men att göra två saker på en gång verkade alltdelles för jobbigt tydligen.

När maten var serverad och uppäten så kunde han inte få nog av att jag släppt köket till honom att han ställde sig för att göra  Creme brule mitt på eftermiddagen. Han var jätte duktig och den blev jätte god, det roligaste var när han drog in den stora gas svetsen för att göra den krispiga ytan på efterrätten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0