vad gör jag hela dagarna?

Jo de ska jag tala om.
Förutom att vila, ligga och se på PLAY och läsa så lagar jag mat minst en gång om dagen, en rejäl och nyttig måltid. Jag har ringt runt ganska mycket både till försäkringskassan, IKEA,  Byggmax, Telia, Viasat,  Länsförsäkringar, Hjokommun osv.
Förutom det har jag bakat en hel del.
70st Vaniljbullar
20st Kladdkaksmuffins
20st banan och blåbärsmuffins


som också många utav er vet har jag gjort massor av plommonchutney och dessutom massor av äppelmos. I övrig matväg har jag fått dille på att göra matlådor. För mat är nog inget man hinner med i samma utsträckning när man är småbarnsförälder om inte spädbarnsförälder (kan man kalla sig det?)
Så det har blivit 24 matlådor allt som allt aå svälta bör vi inte göra.


min plommonchutney

Ris med eko.kassler, annansringar, jordnötter, banan i sås. 4 måltider.

Pasta med eko.baconbitar i sås, grönsaker. 2 måltider

Korvstroganoff (eko.krov) med ris. 2 måltider.

Kotlett (hemmaslaktad gris), potatis, sås, grönsaker. 2 måltider.

Kantarell och mögelostpaj. 2 måltider.

Crepes med bacon och champinjonfyllning. 2 måltider.

Lasange (med älgfärs). 4 måltider

Köttfärsås och spagetti ((älgfärs). 2 måltider.

Rotfruktsgratäng med färs i. 4 måltider.


Vill här med också  fira att vi äntligen fått igång vårat trådlösa bredband efter 10månaders krångel har kabelläggare varit här idag. Detta innebär också att min helt EGNA dator nu kan börja användas som jag också har haft  i 10månader och bara fått ligga i sin kartong. Nu åker HPn upp och en dag ska jag pimpa den med något fint så vi ser skillnad på våra datorer. Hipp hipp hurra för det.




Kommentarer
Postat av: Anonym

dom sover typ 20 timmar om dygnet i början så du hinner nog med sen också ;)

2011-10-06 @ 17:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0