Viola två dagar stor

Första natten hemma var mycket annorlunda mot vad den brukar vara. Inte nog med att vi nu har en liten bebis vi har också nysäng som jag måste lära mig att tycka om, nytt rum att sova alltså ett helt nytt klimat att lära känna här på övervånigen och en ny liten människa att lära känna och anpassa oss alla efter varandra.

Det låg en liten nakenfis i min säng i morse ^^  så mysigt.
Under dagen har jag gjort hunnit med att göra lite allmänna bestyr här hemma mellan mat och sovtider för lillan. Att tvätta kläder har plötsligt  blivit något av det roligaste jag vet och höjdpunkten är att hänga dem på sträcket  och  sedan vika dom fint.

På morgonen la vi Viola naken i sängen, även ett litet barn kan behöva lufta rumpestumpen lite ibland.  Sen låg vi bara och kikade på vår lilla bebis en lång stund medans hon grimaserade med munnen. Hon är allt de finaste jag sett och hon är bara min tänkte jag. Att en sån liten, fast ändå rätt stor sak och grott och växt inom mig, det är helt fantastiskt. Ägg, spermie, embryo, foster, bebis, barn, människa, varelse Det är helt otroligt så världen är skapad egentligen. Det har verkligen gått uppför mig nu hur unika alla är, vilken resa man varit med om innan man ens kom till världen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Naw.. va mysigt!

2011-10-19 @ 20:58:46
URL: http://awayaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0