10 september

Lördagens dag, en dag som är som alla andra för mig, annorlunda för andra eftersom "andra" är lediga. Skönt för dom tänker jag, idag passade nämligen mina päron på att fixa ordning i trädgården. I den mycket lilla trädgården som de har (som  självklart var gigantisk när man var liten, eftersom man var mindre).
Allt ska få plats i den lilla trädgården, rabatter, träd, buskar, sittplatser och en brunn. Om några år ska det väl finnas en pensionärs hamock (som iofs. är väldigt skönt att sitta i), gungor i träden till barnbarnen, hundkoja och kanske en boulbana om de börjar spela det. Tycker bara vissa ställen kan bli lite övermöblerat här och där, men det vågar man ju inte säga. De som blir så fint.



Efter trädgårdsplaneringen så blev mamma lite varm och slängde sig nere i det kalla havet, som inte var så kallt ändå. Tyckte jag var modigt av henna, hur många har en mamma och en pappa som badar i havet den 10september. Vit iofs. att dom har badat senare andra år och så länge det inte ligger is så vet man aldrig när de bara slänger av sig kläderna i tid och otid och slänger sig i det blå.


Min badglada mamma

Lilla jag avstår från bad denna dag.



Senare framåt kvällen har vi ätit middag med en middagsgäst från Grötö, trevlig kille.
vi åt :
Förätt:
med anklever moose på rågbröd tillsammans med tryffelolja.
Huvudrätt:
Älgpannbiffar med potatispure, kantarellsås och sallad
Efterrätt:
Min hammgjorde plommonpaj med vaniljglass.




Nu har gästerna gått (för de blev flera gäster sedan) och jag är återigen dödstrött och med mycket värk i min rygg. Jag verkligen hatar att ha ont i ryggen. Måste få bukt med de där ryggontet på ett eller annat sätt?

TIPS NÅGON?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0