Frukost och lunch dejt magar och blivande mammor imellan

Min dag startade tidigt, jag till och med ställde klockan imorse, men de var det värt.
Gjorde mig färdig för att åka till Hjo och träffade Amanda utanför församlingshemmet vid nio tiden. Amanda väntar bebis sex veckor efter mig  och är två år yngre, vi går i samma föräldragrupp och varit på samma avdelning och jobbat i sommar.
Vi gick in och avnjöt en god frukost i två timmar och vi var inte ensamna precis.
Kände igen en del från jobbet och sen en till kvinna från föräldragruppen och hennes lilla dotter.
Amanda kände typ alla därinne och sen heja hon på hälften utav dom vi mötte på gatan på vägen till Vete & Råg, infödingen, haha.

Efter måltiden åkte vi hem till Amanda, hon bodde i ett jätte mysigt hus inne i Hjo som var sådär alldelles lagom stort och väldigt ombonat och mysigt inuti.  Vi satt och pratade en stund om ditten och datten tills vi återigen blev hungriga och drog oss ner till Vete & Råg igen och åt varsin sallad och satt yttliggare en stund och pratade om de små liven i våra magar. Det blev verkligen mycket bebisprat idag och  det var skönt att prata ut om det med någon som orkar att lyssna och är i samma tankar.

Efter att både frukostdejtat och lunchdejtat var det dags för våra magar att skiljas åt. Jag körde hem Amanda så hon slapp trötta ut sig  i onödan och sedan åkte jag till bibloteket som var stängt :( !   Men men, det blev en välförtjänt vila i bilen istället i 45min och passade samtidigt på att ringa försäkringskassan som hade försökt nå mig tidigare. Jag fick äntligen positiva besked därifrån så nu är tyngden på min kropp lite lättare.

Hade tid hos frissan 14:30 och satt sedan där och blev ompysslad och pillad i håret ett bra tag. Vi gjorde nya slingor i håret både ljusa för utväxtens skull och några lite mörkare med rödton i, blev mycket nöjd. Klippte även håret på sina ställen så lite annorlunda borde det vara, vill aldrig mer tvätta håret utan vill alltid ha det såhär mjukt och fint! Bokade även en ny tid i mitten av December :S  Långt bort.
Vad tycks?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0