Libero

Fina sängen med mitt handgjorda lapptäcke
Lagade  ungspannkaka till mina arbetande karlar de uppskattades.
Åkte sedan till Skövde för att storhandla på ICA MAXI, mat och sådant.  Synd att jag inte var miljonär, finns gardiner där som jag varit och kladdat på varje gång jag varit där, de är så fina och dyra.  FInns även fina sängkläder, bebiskläder och massa eco kött som jag velat prova men har inte råd, dessutom har jag ju älgen i frysen som jag inte kan svika.  Sen finns det ju ett stort utbud av exotiskfrukt som det vattnas i munnen på mig när jag bara luktar på den. Jag älskar verkligen frukt och skulle säkert kunna leva på det, tills jag tröttnade ;)

Köpte även babyård från Libero eftersom det var bra priser på det. Blev dock lite matt på vad dom hade att erbjuda. Vadå "baby bubble bath" som om ungen vid två veckorsålder skulle uppskatta skummbad? Och vad då "baby lotion/cream" , "används på ditt barns känsliga hud". Visst barns hud är känslig men det blir väl lite vad man gör det till också, smörjer jag in barnet varje dag så tror jag att huden blir beroende utav lotion/cream.

Det blev iaf. Libero oil som jag kan tänka mig att jag kan ha användning för och ett shampoo från Libero.
Innehåller nordisk rapsolja med mjukgörande E-vitamin. Du kan använda babyoljan till babymassage om du vill glädja ditt barn med mjuk massage. Du kan också använda den i badet, för att återfukta ditt barns hud direkt efter badet eller för att få bort skorv i hårbotten. Oljan passar alla med torr och känslig hud.
Milt babyschampo som innehåller nordiska sockerbetor med en dokumenterat vårdande och fuktgivande effekt. Använd det till hårtvätt om ditt barn har mer än lite babyfjun på huvudet. Det är lätt att skölja ur och är extra milt och skonsamt mot barnets känsliga hårbotten.

Kommentarer
Postat av: Lina

Tror också att huden blir beroende av oljor osv om man smörjer ungen i det. Vi smorse aldrig Vilda utan hade bara lite olivolja i badet och hon fick alltid beröm för sin fina hy. Har aldrig haft eksem eller något sånt :)



Kram från Rocktrollet

2011-09-22 @ 22:57:25
URL: http://rocktroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0