Veckan som har gått

I måndas var vi hos K och lilla E tillsammans med några andra mammor från F-gruppen. Vi ses nu två dagar i veckan och har det alltid super trevligt och ni kan ju gissa vad vilka samtalsämnen det handlar om ;) Jag är yngst i gänget men det är inget som märks av, jag är ju 23, sedan är en mamma 29, 35,37 och 43, kul med blandad ålder trots allt.
K har ett jätte mysigt hus som har varit en skola så det är stora rum på undervåningen. K hade bakat gudomligt gott bröd som jag stod mig på enda till kvällen. Efter besöket hos K och E så åkte jag ner till gymmet i 40min och tränade medans Viola sov i babyskyddet.
Färgade håret till mörkbrunt också.

Tisdagen var vi nere på öppna förskolan och det var massor av bebisar där. Jag hade med mig systemkameran och tog en massa söta kort på de små liven när det "lekte" (eller a, ligger på mage och glor på varandra och tar varandras leksaker).
Åkte och tränade efter det sedan i 30 minuter.

Onsdag var en dag som jag tyckte var lite jobbig eftersom det var sexmånaderskontroll tillsammans med doktorn. Är alltid så rädd att de hittar något stort fel och sägger "det är ingen ide att vi ens försöker göra något åt det" och slänger henne i soptunnan eller något i den stilen. Detta kommer naturligtvis aldrig få hända men tanke finns ändå där. Viola hade rivit sig på kinden dagen innan så hon var lite röd där vilket jag genast förklrade att jag inte hade försökt att raka henne  eller nåt.  Sedan så hade hon ett litet blåmärke på huvudet efter att trillat när hon satt upp och de förklarade jag att de inte heller  jag som armbågat mitt barn i huvudet.
Inte nog med det så var jag rädd att flickan inte hade gått upp tillräckligt i vikt eftersom hon äter så sällan och äter bara mer och mer "vanlig mat". Hon hade gått upp som hon skulle med 450g mer en gången innan så det var godkännt.  Hon hade växt ynka en centimeter men vad gör det.
Läkaren tyckte att vi hade en glatt och nyfiket barn och att hon inte grät när han undersökte henne förvånande till och med mig. Läkaren var en äldre man som pratade otydligt, hade stora glasögon, skägg och var allmänt sluddrig i sina rörelser fast bra ändå.  Viola blev också kollad i örat som hon kliat sig lite på fast det såg fint ut.
Vad doktorn dock glömde var tratten som man stoppar in i örat att ta ur den när vi var klara så den vara nära på att följa med hem. Viola sa inget heller av att ha en tratt utsickande från örat, så det kan gå.
Efter allt så åkte jag och Jolan och simmade på babysimmet där vi blev  utsatta för nya trixs man kan göra i vattnet. Att ha henne simmandes bakom mig på mina axlar var riktigt mysigt.
Torsdagen  ska vi bara vara hemma. Ikväll ska Viola ha barnvakt några timmar så jag och Mats ska bara vara för oss själva utan något planerat.  Ska städa en del är tanken att jag och Viola ska göra idag.

Fredag
Idag kom min mamma och pappa hit, de ska stanna över helgen och fira mig för jag fyller ju snart tant :)
Såhär kan det se ut när vi vilar middag, så mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0