bad och kroppkakor

Varit på öppna förskolan idag, var väl skojsigt.
Efter det så gick jag, mats och de andra mammorna och våra bebisar till "moster Elin" och tog en fika nere vid sjön, pratade om ditten och datten.
Var på bibblan och lånade mer böcker som viola själv valde ut, böcker om fjärrillar, mulle meck och massa andra böcker men allt för långa texter i för hon ska orka lyssna. Pekböcker är bara för små barn tycker hon nämligen.
Hon somnade fort i bilen på vägen hem och jag blev badsugen så vi stannade till vid mullsjön så jag tog mig ett nakendopp, det var ju ingen mer som var där och bilarna som kör förbi kan ju alltid få sig en förskräklig upplevelse när det kör förbi, eller också inte.  Det var skönt att bada iaf, och det var ju huvudsken, svalt och skönt i vatnett. 
Hemma igen så blev det kroppkakor för hela slanten för det tycker jag om, till det lingon och skirat smör, var inte alls så jobbigt att göra heller som många påstår.  Viola åt också med god aptit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0