Dagen före dopet

Närmare bestämt den 17 februari så hämtade vi saltvatten från havet som vi skulle döpa Viola i. Det var svårt att ta sig enda fram till vattnet eftersom det låg så mycket is i vikarna så vi fick heltenkelt gå ut på ett isflak för att fylla flaskan med saltvatten. Jag är också döpt i saltvatten i samma sal som nu Viola ska döpas i dock med en annan präst.

Båda mina syskon kom också ut till Hyppeln, Hanna och Henrik sov över och Karl och Marie åkte hem. Vi åt frutti de mare på kvällen som pappa gjorde med räkor, musslor och pasta. Vi pratade om att äta ostron en annan gång vi kommer ut sedan ösnakde jag mig också hemmagjord pizza i stenungen. Drack några glas vin och somnade i tid. Viola sov bra fast inte jag för hon låg och kraffsade mot trät i sängen som hon låg i *krafs krafs krafs* som en liten mus.

Vi hade gjort i ording i församlingshemmet  under dagen och allt blev precis som jag tänk mig med, vita dukar, rosenblad, vackra buketter med rosa rosor,  tändaljus runt om i rummet, linne servetter som vi vek så fint.
Jag var så nöjd med allt och det andades personlig, intimt och unikt.
Passar på att sätta lillkusinen på plats, kommer ut om tre veckor !
Dopmössan hoppade vi över  ;)
Visst är det sååå vackert.
Mats, bror och vovvarna hittade "VrakveD" på stenstranden
Här badar vi på sommaren
Här ligger mats på mage för att fylla flaskan med saltvatten, tur att islaket höll för honom :)
Viola sov i vagnen
Vi
Middagen, frutti de mare så  j*kla gott !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0