Viola nitton veckor



Elva veckor
Väger cirka: 5.5kg
Längd cirka: 58 cm
Storlek i kläder: 62
Min favorit sak att göra: Rulla runt från sidan till mage (vilket min mamma tycker är ruggigt otäckt när hon inte är med och övervakar mig)
Jag tycker inte om: När jag inte kommer till ro och kan sova
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : Jollra och prata, prata och prata
Tolv veckor
Väger cirka: 5.7kg
Längd cirka: 59 cm
Storlek i kläder: 62
Min favorit sak att göra: Se på mamma och pappa ovaninfrån, så skrattar jag och suga på mina fingrar !
Jag tycker inte om: ligga i min säng när jag inte vill
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : Få in hela handen i munnen

Tretton veckor
Väger cirka: 5.8kg
Längd cirka: 59,5 cm
Storlek i kläder: 62
Min favorit sak att göra: att se på mobilen som hänger över min säng
Jag tycker inte om: När jag inte ser min mamma
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : Att greppa

Fjorton veckor
Väger cirka: 6kg
Längd cirka: 60 cm
Storlek i kläder: 62
Min favorit sak att göra: Jollra
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : Klia mig i ögonen
Femton veckor
Väger cirka: 6.2kg
Längd cirka: 60.5 cm
Storlek i kläder: 62
Min favorit sak att göra: se mig i spegeln
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : ta tag och holla i saker

sexton veckor
Väger cirka: 6.4kg
Längd cirka: 61 cm
Storlek i kläder: 62
Min favorit sak att göra: se mig i spegeln
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : ta tag och holla i saker

sjutton veckor
Väger cirka: 6.7kg
Längd cirka: 62 cm
Storlek i kläder: 62
Min favorit sak att göra: prata om U,Ö och A
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : sträcka mig efter saker som finns i närheten av  mig

Arton veckor
Väger cirka: 7 kg
Längd cirka: 63cm
Storlek i kläder: 62-68
Min favorit sak att göra: Ta tag i ansiktet på mamma och pappa
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : ta in och ta ut nappen själv

Nitton veckor
Väger cirka: 7,3 kg
Längd cirka: 64cm
Storlek i kläder: 68
Min favorit sak att göra: Ta tag i pappas glasögon och dra av dom
Ny sak jag utvecklat/utvecklar :Veva/vifta/slå med armarna










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0