Violas dop 18/2 2012

Äntligen var dagen här både med glädje och stor nervositet (stavning?). Allt var planerat in minsta detalj så som jag vill ha det. Lokalen var färdig dukad, maten ordnad, psamlmerna bestämda, solo uppträdanden repeterade, presentbord framställt och det bästa av allt, Viola var på världens bästa humör.
Alla gäster kom med 13 färjan och för de flesta hade dagen börjat tidigt på morgonen för att resa hit och inte missa någon färja.  För många var det första gången de tog klivet ut på en  ö och färja så det var nog lika spännande för alla att komma hit.
Alla gäster fick en fika hemma i huset innan dopet med kaffe och smörgås.  Allt som allt blev vi 36pers som var på dopet och 30 ätande.

14:30 så skred vi in faddrarna med Viola i famnen, sedan  jag och Mats och sist prästen. Prästen som vi kan kalla för H är min konfimationspräst 2005. Viola skötte sig exemplatiskt under hela cermonin och sa inte ett knyst.
Prästen H och faddrarna Karl och Marie
jag och min mormor Viola
dukningen
Vildsvinestek, potatisgratäng, rödvinsås med kantareller i och sallad.
Paketöppning av alla fina presenter
Malin, jag och Johanna.
sju smycken fick viola
barnkammar böcker med båda sång och berättelser, gosedjur och en låda med massor av fina saker i.
Spöket laban servis, fler smycken och en ram där jag ska sätta in kort på Viola när hon är/var 1månad, tre månader, sex månader, nio månader och ett år.
Massor av fina blommor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0