En kväll att minnas

...då menar jag inte den sista kvällen i nian som hette "en kväll att minnas" utan den kvällen försöker jag nog mer förtränga eller glömma bort.
Utan det är igår kväll som blev en väldigt bra kväll som Johanna hjälpte till att förgylla med sin närvaro. Mats hämtade upp henne på vägen hem från jobbet, sedan vardet för oss alla att bege sig till Tidaholm och inhandla dess läckerheter som vi skulle knapra på under kvällen. På menyn stod nämligen
Chilli och vitlöksmarinerad vildsvinsfile
hemmagjord gräddpotatisgratäng
rödvinsås a´la Malin & Johanna
till detta serverades en kall sallad

Som efterrätt gjorde vi något så barnsligt gott och enkelt som:
Chockladpudding och vispgrädde

Jag och Johanna drack vin till maten som vi unnade oss och Mats fick nöja sig med lättöl så han kunde köra hem Johanna senare.

Det pratades minnen, förväntningar, önskemål kring livet också testade Johanna hur många USA delstater hon kunde. Hon rabblade upp både Los Angels, New York och washington som delstater förstod jag att hon var helt ute och cycklade.  Kul att jag kan vara bättre på något.

Barnet somnade 19:30 så snällt och lungt men hade ett körande 22:30 då hon var klar vaken och hade legat och skrattat länge åt sin insektsmobil som hänger över henne så vi beslutade oss att åka allihopa  in till SKövde och släppa av  Johanna. Bilens vidrationer brukar ju också söva barnet väldigt bra vilket det inte gjorde denna gången. Hemma igen så tog det yttligare två timmar innan fröken ville somna så vid 01 tiden så slockande hon igen efter att spytt ner min sida utav sängen. Det är bra härligt med ungar.
Middagen står på bordet
Vildsvinsfile
Kaffe kaffe kaffe

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha får ta och lära mig dom där delstaterna på riktigt nån gång ^^

2012-01-21 @ 21:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0