resturangbesöket

Resturang besöket igår var lyckat och Viola skötte sig bra genom att sitta i många olika famnar samt att sitta i sin vagn och ta in massa nya utryck vilket gjorde henne både glad och sedan så trött att hon somnade i sin farmors famn.  Jag åt vegitariskt medans de andra frossade i jätteräkor och kycklig och pratade samtisigt skit om korv som innehöll så mycket äckligt. Då fick jag lust att dra historien om Mrs jätteräka och vilken miljöbov den är, eller kanske skulle jag ta historien om Ms kyckling hur dens 30 oglamourösa dagar livet innan den ligger på våra tallrikar. Jag valde ändå att knipa igen för att jag inte kände för att ställa till en scen under familjemiddagen, de skötte en annan så bra. Fast när vi satt i bilen hem så fick Mats sig en rejäl utskällning över  att han borde känna stor skuld över hur våran värld att påväg att förgiftas av att vi människor äter en stackars liten räka samt hur självisk han var som åt kyckling. Kyckling eller jätteräka aldrig i mitt hus.
Så nu känns allt mycket bättre efter att avreagerat mig lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0