22 juli. Lysekil

Efter en natt hemma i Hjo så forstatte vi våran semester med att ta bilen till Lysekil där min mamma och pappa låg med båten.  Vi handlade mat, drack en tilläggare ifrom av  gammeldansk samt ett glas vin. Köpte färskmakrill av killen som fiskade på bryggan, 5kr styck tog han för dom i och affären kostade dom 89kr/kg.  Pappa stekte makrillfile som var underbart god.
 
Ringde till J och M som också befann sig i Lysekil med bilen. Vi skulle träffas i hamnen så mormor fick vara barnvakt och jag och Mats gick ut och roade oss. Först var vi i Ds båt och lyssnade på aldelles för hög musik tillsammans med massa andra. Ungdomar från Svenska kyrkan kom förbi och bjöd på kaffe och bullar och ville be till gud och grejer. Gick bort till Ms bil och för att de skulle fixa sig. Drack rose och lyssnade på mer musik, fler folk kom förbi och vi blev ett riktigt härligt gäng. Jag som inte är van att dricka "så mycket" alkohol blev naturligtvis rund om fötterna med utjämnade det hela med högklackat. Glad i hatten sprang jag och Mats vidare till en pub som vi definitivt var yngst på så vi sprang vidare ner till hamnen igen och steg ombord på Pråmen. Där fanns ännu mer Hyppelnfolk så jag blev så glad över att se dom så jag kramade dom allt förlänge och fick tårar i ögonen av lycka. Killarna L,J och P satt där så vi pratade, skålade och skrattade. Vi stannade till stägning. J och M var okså med och jag och Mats var nästan vid båten vid 3.30 på morgonen. Fast där satt två roliga killar i våran ålder vi var tvugna att växla några ord med. De var tydligen älskare och trodde att vänerna var ett högt berg i sverige och inte en sjö, samt att gotland var ett hav och inte en Ö, så var dom har gjort under SO lektionerna ver inte jag, De kanske utövade biologi på varandra eller något. Somnade gott 4.00 upp klockan 8.00 med min lilla plutta. Trött men inte bakis. Styrde kosan mot lilla Kornön, men det är en annan historia.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0