Klantiga jag (19 juni)

Kollade  på lägenhet idag, som sagt.
Efter att först besökt ett dagis som vi vill sätta Jolan i så tog vi en frukost på Känsla i Hjo. Sedan gick vi en lång promenad i världens vackraste stad som vi tycker iaf. Finns så otroligt fina hus och söta små gator med kullersten så det är nästan så man förväntar sig att hela Astrid Lindgrens figurer när som helst kan komma springandes förbi. Gammla, värbevarade hus med otrolig snickarglädja och lummiga trädgårdar.
 

Klolckan 11 skulle vi träffa en man som skulle visa oss en lägenhet, centralt i Hjo.  Stod där och väntade och tog sedan upp telefonen för att ringa. "hej vi står jag väntar på dig utanför längenheten" sa jag. " jag står och väntar på er utanför lägenheten sa han"  Jaha?  De visade sig att vi stod vid rätt men ändå fel gata och lägenhet. Där vi stod var den också en lägenhet ledig. en fyra, på 114kvm. Samma med denna, till och med samma hyra hade dom ju. Jag hade förväxlat totlat. Så det var bara att packa in sig i bilen och åka en bit in i Hjo (inte alla lika centralt) till fel, men ändå rätt lägenhet. Den var väl fin och bra, men det kändes ändå inte riktigt rätt.
Ja ja, alla kan vi göra fel.
Den vi "skulle" tittat på är nu upptagen, tyvär. den som låg så himlans bra.
 

Åkte till öppna förskolan en stund efteråt. Lekte. Åkte hem. Sövde barnet. Sökte nya lägenheter att titta på.
Trackback
RSS 2.0