Danmark

Viola stäcker på sig efter en timmes sömn.
Torsdag.
Anlände till Hyppeln 18:30 åkte två färjor den dagen.
Upp 05:40 på fredagen, färjan gick 06.30  åkte två färjor in till fastlandet.
Stena båten gick 9.00 och vi satte oss längst fram på färjan.
Redan klockan 10.15 så dracks det vin då det vi hamna på vinprovning, men helg är ju helg.  Gick inne på taxfree och tittade och jag hittade en sjal som jag tyckte om och slog till på.  The body shop hade också produkter så där stod jag länge och föreläste för mamma hur underbara produkter dom har. Gick efter det och sniffade herrparfym och provade åter ett vin.
Vi åt frukost buffe på båten som smakade, ingenting alls. Viola fick  yoghurt som hon åt med god aptit och skötte sig galant i resturangen.

I Danmark gick vi och kikade i affärer och jag fick mig gula jeans som jag så länge hade tjajat om.
Framåt eftermiddan åkte vi tillbaka mot Göteborg och på vägen hem var det yttligare en vin provning och dessutom vann jag pengar på  spelautomaten så jag  fick råd till yttligare två glas vin.  Vi åt igen och denna gången blev den en stor räksmörgås. Vi träffades också Ingrid som jobbade ombord och visade oss runt bakom kulliserna.
Var hemma på hyppeln 18.30 så sammanlagt så åkte vi färja åtta ggr på ett dygn.  Synd att de inte finns taxfree på färjan till Hyppeln, det hade gjort färjan betydligt roligare att åka.
Ingrid med lillan
Mina favoriter
Viola smakar räka och tycker om det
Danmark !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0