Fredag 2 mars

Nu är det två dagar kvar tills Karl (bror) och Marie bör trycka ut sin unge och jag vill att den ska komma nu och försöker genom telepati att prata förstånd med den lill* inuti Maries mage. Det är trots allt bättre på utsidan än på insidan magen, det tror jag Viola tyckte iallafall när hon kom ut så som hon sträckte på sig.
Fåtal om förlossning så måste jag gratta Stina som fick en Lilly i förfgår på 2900g och 47cm lång, kom någon vecka förtidigt.

Började dagen med att Vila ville stiga uppo 06.12 men det ville inte jag så hon fick vackert ligga och päsa brevid mig till 07.00 sen gick vi upp och åt gröt både hon och jag.  Efter det dammsög jag uppe och hon somnade på kudden där hon låg och lekte med sin sol som spelar vackra melodier.  Det är något speciellt med dammsugare och små bebisar, de somnar jämt till ljudet.  Samma sak förrgår när hon och Mats åkte gräsklippare, då somnade hon fort till det mysiga ljudet av bensindriven motor utan ljuddämpare.
Annars så ska vi bara vara hemma och ta det lilla lugna idag, jag ska ha träningvärk hela dagen tänkte jag och Viola måste vara snäll mot sin ömma mor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0