Söndag

seg söndag, väntade bara på att tiden skulle gå så jag kunde åka och köpa mitt årskort på gymmet samt att ta mitt andra träningspass nämligen easy line med T som instruktör. Vi var väl 20pers som samlades för att trötta ut alla kroppens muskler tillsammans i ett litet rum. Easy line är en stations träning både på maskiner, mattor och steppbrädor och vi körde så att svetten rann. Höll på i 40minuter vilket var lagom för mig.  Idag känns det i mina brsötmuskler. Första rundan körde vi 20sek på varje staion och i andra varvet 30sek.
Nu har jag iaf årskort och har ingen återvändo, billigt är det eftersom jag är anställd av kommunen så det kosstar bara 199kr/månaden och då får jag hänga på gymmet hur mycket jag vill och vara med på vilka pass som heslt. Är ca fem olika pass om dagen. Spinning, Easy line, body combat, boll core, styrka, dansstyrka, zumba, mamma&barn gympa och yoga.

Ska sikta på minst två pass i veckan men hade varit överlycklig om jag tog fyra pass då och då. Vill verkligen få upp flåset så jag orkar köra de lite mer jobbiga passen.

Jag och Mats svansade runt mycket ute i trädgården igår och gick runt och drömde oss vort vart vårat trädgårdsland ska ligga, var Violas gunga ska hänga, var grisen skall bo, vilket box fåren ska ha och vilken höns ras vi är sugna att införskaffa nu till våren. Stora planer på gång alltså. Viola hände i babybjörnen och var nöjd med det medans vi knatade runt på marken. Hade varit som en dröm att ha en liten minigris, några får eller getter som sprang runt i en hage och att man får göra olika "leksaker" till dom att klättra, hoppa, klia sig på.  Plats har vi ju, det är bara tid och pengar som saknas.

Ska åka in en snabbis till Skövde idag och uträtta ett ärende men nu sover Jolan och Lexi förmiddas vila tillsammans brevid varnadra och vaknar nog strax då ska vi leka en stund innan ve beger oss.
Lexi för två sommrar sedan när hon hoppar efter grenen i trädet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0