Tandsprickning

Lilla gumman börjar få sina första tänder och det är ingen rolig historia. Jag som hade ångest över att hon hade halsfluss, öroninflammation, diarre och hög feber på samma gång. Tur att det finns google där jag fick alla svar jag behövde för att klura ut att det nog är tänderna som spökar trots allt. Det komiska i det hela är att i måndas var tandsköterskan nere på Arken och pratade om tänder och de verkade inspirera eller smittat av sig till Viola med en gång.

Hon har haft högfeber på kvällarna, vaknat många gånger på nätterna, varit otröstlig flera gånger varje dag, hennes mage har inte varit bra, inte velat äta "vanlig" mat och varit allmänt svårtflirtad. Detta har varit den tuffaste dagarna sedan hon föddes om ni frågar mig hoppas tänderna snart tittat ut på riktigt och att vi inte bara kan känna dom på insidan så hon slipper de ömma, kliande och onda.
Vill ha tillbaka den skrattandes och glada lilla dottern.

Detta kan lindra tandsprickingen.
*Äta kallt som yoghurt, kall morot, pureer
* Gnugga på tänderna med fingret, kanske med lite alvedon på
* Lägg nappen i frysen så det blir kall och kylandenatt suga på
*  Använd bitring
Och mitt i all tandsprickning så kom hennes första tandborste på posten från "tand hälsa" i Hjo, den är god att tugga på i dessa tider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0