rubrik

Då har en helg gått, en helg som varot i fem långa dagar om  ni fårgar mig. Jag gillar mer vardagen eftersom då händer de lite saker utanför hemmet jag har lite på schemat helt enkelt och jag som både är en  schemamänniska och har ett stort kontrollbehov så passar vardagar mig som handen i handsken.
Denna lååånga helgen har vin planterat ett och annat, flyttat ut kycklingarna till hönshuset, sett valborgselden tillsammans med bl.a familjen Whalström ?  dom i Familjen annorlunda ni vet, från falköping. Näe vi känner som inte men  vi stod brevid som och  deras stpra mysiga familj vid valborgselden i Blikstorp.  en sak som jag måste berätta som jag tyckte var så gulligt/roligt var när ett av deras små barn ramlade och slog sig. Efter att han ramlat började han natruligtvis gråta och söka efter sina förlädrar bland allas ben.
Först gick lillen och kramade min ben, kikade upp och såg att han tagit fel, fick vidare till Mats ben och grät lite på hans jeans innan han såg upp och såg att det var fel ben  igen.  Gick vidare till C ben och upptäckte att de också var fel, de hittade hans mamma äntligen honom och kunde lotsa honom till rätt knän att  gråta på. Hans mamma A var nu stor och rund om magen.

Fåtal om mage så är det inte många timmar/dagar kvar till Nils och Johanna får babis, våra goda vänner ni vet. Hennes vattten har gått och av egna erfarenheter så sätter de igång henne max tre dagar efter vattenavgång.  Kör hårt, använd andning och STORT LYCKA TILL.

Imon onsdag ska jag och de anra mammorna ses på Almenäs för att se när 600 kor springer ut på grönbete. och på torsdag åker jag och Jolan tåget till GBG och hem till mamsen och pappsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0